Nasz system pracy

system pracy

Dowiedz się jak tworzymy zdjęcia

Jakość obrazu

W plikach zebranych prosto z naszych aparatów mamy mnóstwo informacji, które później są poddawane obróbce. Dzięki plików RAW mamy do dyspozycji maksymalną ilość kolorów i przejść tonalnych między nimi. Jednak po zakończonej pracy całość trzeba wywołać to formatu ogólnie dostępnego dla wszystkich, czyli w tym przypadku do najbardziej stratnego pliku JPG.

Kompresja tego formatu używana nieumiejętnie może zniszczyć cały masz wysiłek i to co ma naszych monitorach wyglądało obłędnie, u klienta wygląda przeciętnie, jak nie słabo. Dlatego my zawsze wyciągamy z kompresji wszystko co się da. Świadomie zarządzamy stratami tak by ograniczyć je do minimum.

Na przestrzeni kilku lat z plikami tego formatu, wypracowaliśmy sobie schematy efektywnej pracy przy eksporcie zdjęć do JPG, dzięki którym nasz cały trud nie idzie na marne. Ponieważ dopiero finalna jakość obrazu pozwala ocenić nasze umiejętności.

Kolor

Fotografia to kolor, i choćby miał być to czarny czy biały, to też kolor. Ale żeby fotografia miała takie barwy jakie chcemy, trzeba najpierw o nie zadbać. Etapów pracy z kolorem są trzy, zapis na matrycy aparatu, profilowanie podczas obróbki materiału, oraz umiejętne eksportowanie plików do formatów użytecznych takich jak JPG.

Pierwszy etap to staranny proces zapisu obrazu na matrycy aparatu. To tutaj decydujemy o jednym z najważniejszych parametrów zdjęcia, o jego ekspozycji. Dobrze naświetlone zdjęcie to idealny materiał do efektywnej postprodukcji. Znamy możliwości naszych aparatów, wypracowaliśmy sobie ich obsługę na przestrzeni ostatnich lat. Dzięki temu nie musimy zastanawiać się jakich parametrów użyć w danym momencie, po prostu ich używamy.

Drugim etapem jest profilowanie aparatów, a wręcz ich kalibracja wraz z całym zestawem obiektywów. Pracujemy różnymi aparatami, każdy z nich jest inny, mało tego, czasami dwa te same modele potrafią odmiennie rejestrować obraz. Do tego dochodzi zmienna w postaci obiektywu, który też ma swój sposób przepuszcza światło. Żeby efekt był zadowalający, należy te wszystkie elementy poprawnie skalibrować. Czyli tworzymy do każdego zestawu aparat + obiektyw odpowiedni profil w iście laboratoryjnych warunkach przy ściśle określonych parametrach światła.
Żeby jednak poprawnie stworzyć profil, trzeba mieć również poprawnie skalibrowany monitor. Dlatego regularnie kalibrujemy nasz sprzęt i sprawdzamy czy matryca ekranu się nie wypala, monitorujemy jego parametry życiowe.

Trzecim i ostatnim etapem jest eksportowanie pliku do formatu użytecznego. I tutaj zaczyna się zabawa. W zależności od przeznaczenia, parametry eksportu muszą być inne. Przez kilka lat pracy z plikami cyfrowymi wyrobiliśmy sobie odpowiednie ustawienia do jak najlepszego eksportu zdjęć do konkretnego przeznaczenia. Często przygotowujemy pliki do publikacji w Internecie oraz do druku. Za każdym razem dążąc do tego, żeby zarówno na ekranie jak i na papierze zdjęcie wyglądało tak samo.

You can enable/disable right clicking from Theme Options and customize this message too.